Het laatste nieuws
KCS-1
Nieuws:

Kennissessie Knowledge Centred Support

Tags: Algemeen, Ervaringen, Kennisbijeenkomsten

De verbreding van de dienstverlening van de Servicedesk ICT van het UWV heeft het noodzakelijk gemaakt om kennismanagement nog beter in te regelen. Bert-Jan Hofmeester, Manager Servicedesk ICT, en Rene de Jager vertelden tijdens een kennissessie over de methode Knowledge Centered Support (KCS), een just-in-time georiënteerde methode. In de sessie, die werd bijgewoond door 10 organisaties uit zowel de Amsterdam, Utrecht en de Rotterdam Den Haag IT Circle, sprak Bert-Jan over zijn ervaringen met deze methodiek, de rollen en de resultaten die de Servicedesk ICT met deze methode heeft geboekt.

Na de presentatie was er ruimte voor een Round Table discussie met de deelnemers. Hier werd ingegaan op wat KCS een organisatie kan bieden en op welke manier we via de IT Circles een gezamenlijk platform kunnen creëren voor de ontwikkeling van kennismanagement. Tijdens de discussie bleek dat er veel interesse is in de KCS methode en dat er veel ideeën zijn om hierin samen op te trekken. Als vervolg gaat de IT Circle een ‘0-meting’ doen om te bepalen waar alle organisaties staan op het gebied van dit onderwerp en welke hulpvragen er liggen. Ook wordt er een bedrijfsbezoek georganiseerd om KCS in de praktijk te zien en een bedrijfsbezoek over de Topdesk.

 

Deelnemen aan AIC of inschrijven voor de newsflash?
Meld je bij ons aan!

Contact