Het laatste nieuws
redactieteam
Nieuws:

Managementmeeting Service Desk

Tags: Kennisbijeenkomsten

Recent is een aantal managers van de Service Desk op uitnodiging van SVB een ochtend bij elkaar gekomen om kennis te delen en met elkaar in gesprek te gaan over de mogelijkheden van de Amsterdam IT Circle. Het doel van deze meeting was om te bepalen bij welke onderwerpen en op welke manier de managers elkaar en elkaars team kunnen versterken met behulp van de Amsterdam IT Circle. Er namen vier managers deel aan de meeting; die van de SVB, Gemeente Amsterdam, UWV en UvA/HvA.

De ochtend startte met een aantal presentaties over de Service Desk afdelingen van de deelnemende organisaties. Om de beurt vertelden de deelnemers over de kenmerken van hun afdelingen en welke uitdagingen er op dit moment spelen.

Na de presentaties bespraken we met elkaar welke raakvlakken we zien voor een vervolg en hoe de organisaties elkaar kunnen helpen in de uitdagingen die er liggen. Naar aanleiding van de presentatie van Bert Jan Hofmeester kwamen we op het idee om een volgende kennissessie te beleggen over hoe kennismanagement bij UWV is ingericht.

De deelnemende managers kwamen ook tot de conclusie dat zij hun medewerkers ook willen laten profiteren van het netwerk van de Amsterdam IT Circle. Een aantal is dan ook bereid hun medewerkers de kans te geven een kijkje in de keuken te nemen bij een andere organisatie, zodat zij daar nieuwe kennis op kunnen doen en geïnspireerd weer terugkeren op de werkvloer.

Binnenkort zullen er vanuit de Amsterdam IT Circle meerdere ‘managementmeetings’ worden georganiseerd, zo staat die voor de managers van testafdelingen al in de planning.

Deelnemen aan AIC of inschrijven voor de newsflash?
Meld je bij ons aan!

Contact